Usuwanie filtra ze strony

Rok 2013 był rokiem wielkich zmian w algorytmie wyszukiwarki Google. Niestety ale bardzo duża ilość stron, która do tego czasu miała stabilną pozycję w wyszukiwarce, wypadła z pierwszych stron wyszukiwania, a co gorsza otrzymała karę od Google w postaci filtra. Większość firm by być w dalszym ciągu widocznym w wyszukiwarce przerzuciła swoje działania marketingowe na linki sponsorowane. Znaleźli się też tacy którzy postanowili w spokoju zawalczyć o usunięcie filtru.

Co to jest filtr i za co można go dostać?

Filtr jest to nic innego jak "kara" nałożona przez Google za podejrzane działania w obrębie witryny lub za obecność linków słabej jakości uznawanych przez Google za "nienaturalne". Filtr powoduje przede wszystkim obniżenie pozycji strony w wyszukiwarce przy jednoczesnym pozostawieniu jej w indeksie.

Od czego zacząć?

W przypadku znacznych spadków pozycji słów kluczowych należy zdiagnozować czy filtr został faktycznie nałożony na stronę czy też nie. Zdarzają się sytuacje w których zmiany w algorytmach Google powodują spadek pozycji strony, a nie powodują otrzymania filtra. Aby móc sprawdzić czy  strona otrzymała filtr należy mieć dodaną stronę Google Webmaster Tools (GWT). To właśnie tam można uzyskać informację o ewentualnym filtrze i jego przyczynach.

Co robimy gdy mamy filtr?

W przypadku otrzymania filtru wykonujemy szereg działań, które mają na celu jego usunięcie. Działania te obejmują wykrycie wszystkich nienaturalnych linków prowadzących do strony, usunięcie ich oraz napisanie rozpatrzenia do Google w celu ściągnięcia filtra. Czas ściągnięcia filtra zależny jest przede wszystkim od ilości linków prowadzących do witryny i może on wynosić  od 1-3 miesięcy, a w sporadycznych przypadkach nawet kilka miesięcy. Usunięcie filtra uratowało bardzo dużo firm przed zmianą domeny. Zmiana domeny to ostateczność.

Cena za ściągnięcie filtra ustalana jest indywidualnie i uzależniona jest ilości linków prowadzących do strony.

Wstecz

Zaufali nam

Nasze wieloletnie doświadczenie oraz zdobyta wiedza pozwalają na efektywne wspieranie naszych Klientów w działaniach biznesowych.