Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne firm

Pozycjonowanie lokalne – co to takiego?

Pozycjonowanie lokalne (pozycjonowanie regionalne) to zespół działań zarówno onsite jak i offsite mających na celu wypromowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google na określone słowa kluczowe związane z określona lokalizacją tj. miasta lub dzielnicy ( w przypadku dużych miast). Sam proces pozycjonowania lokalnego ma wiele części wspólnych z klasycznym pozycjonowaniem, jednak występuje kila elementów oraz działań, które się różnią.

Co należy zrobić aby pozycjonować się lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne kładzie większy nacisk na optymalizację stron internetowych pod wyniki wyszukiwania dla klientów z konkretnego miasta, regionu czy województwa, w którym zlokalizowana jest siedziba firmy itp. Tak jak w klasycznym pozycjonowaniu konieczna m.in. jest:

  • odpowiednia optymalizacja strony która ma za zadnie pomóc stronie w osiągnięciu wysokich pozycji w naturalnych wynikach. Strona jest bowiem kierowana do węższego grona odbiorców o bardziej szczegółowych potrzebach i oczekiwaniach,
  • treści na stronie głównej powinny krótko pokazywać profil w jakim działa firma, informacje dotyczące produktów czy usług, a także zachęcać do skorzystania z oferty firmy. Powinny też aktywizować do dalszej nawigacji po serwisie. Treść powinna być tak skonstruowana, aby od pierwszych zdań utwierdzać internautę w tym, że w swoich poszukiwaniach dobrze trafił.
  • warto zwrócić uwagę na „meta description”. Nie jest to co prawda już czynnik rankingowy ale warto go nie pomijać. Optymalny description nie powinien być przesycony frazami kluczowymi. W opisie warto zawrzeć nazwę miasta, żeby zapewnić internautę, że wyświetlony w wynikach wyszukiwania obiekt jest zgodny z lokalizacją danego użytkownika.
  • odpowiednio dużo czasu i uwagi należy poświęcić takiemu elementowi jak zakładka „kontakt”. Powinna ona zawierać kluczowe informacje o firmie takie jak pełna nazwa firmy, adres wraz kodem pocztowym, adres e-mail, telefon kontaktowy (i FAX), dodatkowe, ważne informacje, które dodatkowo uwiarygodnią firmę w oczach użytkowników i wyszukiwarki (NIP, REGON itp.). Na podstronie powinno się znaleźć miejsce dla mapki wizytówką Google Lokalnie.
     

Pozycjonowanie lokalne - dla kogo jest najlepszym rozwiązaniem?

Pozycjonowanie lokalne w SEO jest dobrym mechanizmem dla wszystkich przedsiębiorstw. Jednak małe firmy mają większą szansę na przebicie się wśród panującej konkurencji. Lokalne SEO może być prowadzone zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw usługowych, produkcyjnych i handlowych działających na terenie danego miasta bądź regionu jak również firm posiadających wiele oddziałów na terenie całego kraju. Są to np. fryzjerzy, kosmetyczki, zegarmistrze, małe sklepy osiedlowe, małe bary, mechanicy, stolarze, murarze, restauracje itp. Branża, w której działa firma nie ma w zasadzie znaczenia. Ważne jest spełnienie jednego warunku jakim jest posiadanie fizycznej lokalizacji i regularnie przyjmowanie w niej klientów. Śmiało można stwierdzić, że dla firm, które działają na ograniczonym terenie pozycjonowanie lokalne będzie najlepszym możliwym rozwiązanie.

Poniżej przedstawiamy screen na którym widać, że wyszukiwarka Google zwraca inne wyniki dla frazy "stomatolog", a inne dla frazy "stomatolog rzeszów". Użytkownik wpisując frazę wraz z lokalizacją otrzymuje wyniki wyłącznie z interesującymi go stronami z danej lokalizacji.

Pozycjonowanie lokalne wyniki wyszukiwania

Jak widać różnice w wynikach wyszukiwania są duże stąd też wpisywanie ogólnych haseł nie zdaje egzaminu ( nie przekłada się na ruch na stronie).  Jeszcze przez długi czas użytkownicy wyszukiwarki Google w celu szybkiego dotarcia do informacji będą wpisywali szczegółowe zapytania.

Warto jednak dodać, że zastosowanie strategii lokalnego SEO wcale nie wyklucza działań globalnych. Strategia ta uzupełni o pewne elementy działania w zakresie tradycyjnego pozycjonowania. Oba typy działań warto prowadzić równolegle zwłaszcza w przypadku dużych firm z wieloma oddziałami zlokalizowanymi na terenie całego kraju.

Zalety pozycjonowania lokalnego

Większy ruch na stronie i większa sprzedaż

Pozycjonowanie lokalne zwiększa nie tylko ruch na stronie, ale znacznie podnosi sprzedaż. Jak pokazują wszystkie statystki aż 78% użytkowników korzystających z wyszukiwania lokalnego zrobiło zakupy, lub zamówiło usługę oferowaną przez daną firmę.

Większa ilość Klientów korzystających z usług mobilnych

Przyciąganie klientów korzystających z usług mobilnych, np. jeśli dana osoba na co dzień nie mieszka w Rzeszowie a szuka adresu jakiegoś sklepu w tym mieście, to na jej liście wyników pojawi się sporo linków przenoszących do stron, które korzystają z pozycjonowania lokalnego. Google prezentuje osobom korzystającym z urządzeń mobilnych wyniki ściśle dostosowane do ich lokalizacji. Wyniki te ustalane są przez wyszukiwarkę niezależnie od tego czy poszukiwana fraza kluczowa zawiera nazwę miejscowości czy nie. Przykładowo, gdy szukamy stomatologa w Rzeszowie to Google sugeruje nam gabinety z tego miasta ale pod warunkiem ze użytkownik ustawi w urządzeniu usługę lokalizacji. Użytkowników smartfonów i tabletów stale przybywa a ludzie poszukują usług będąc „w podróży” Jest to z pewnością obiecujący trend, którego w żaden sposób nie można lekceważyć. Szacuje się że 56% badanych właśnie podczas podróży dokonało jakiegoś zakupu.

Mniejsza konkurencja.

W ogólnopolskich wynikach wyszukiwania konkurują ze sobą setki firm. Nic więc dziwnego bo w każdym mieście działa po kilkanaście restauracji, biur nieruchomości czy weterynarzy. A 86% użytkowników wykonuje wyszukiwania fraz związanych z lokalnie prowadzonymi biznesami.

Jak wspomóc proces pozycjonowania lokalnego?

Aby proces pozycjonowania lokalnego był skuteczny warto go wspomóc kilkoma elementami:

- Katalogi firm – powinny być to lokalne lub branżowe katalogi, pozwalające na dokładne sprecyzowanie do jakiej niższy kwalifikuje się nasz biznes

- Blogi zewnętrzne – podobnie jak w przypadku katalogów, największą wartość i moc mają blogi branżowe i lokalne. Możemy zarówno komentować wpisy jako specjalista lub przy współpracy z autorem bloga zamieszczać własne wpisy z linkiem prowadzącym do naszej strony.

- Fora internetowe – również i w tym przypadku najlepiej sprawdza się fora regionalne albo branżowe. Warto udzielać porad innym użytkownikom i tym samym budować zaufanie marki.

- Blogi wewnętrzne – jest to bardzo ważny element pozwalający pozyskać duży ruch na stronie. Specjalistyczne treści, porady zamieszczone na naszej stronie internetowej zwiększaj zaufanie Klientów do naszej firmy, zwiększają zainteresowanie naszymi usługami, a co za tym idzie przekładają się na większa ilość Klientów.

- Google Moja Firma – jest to nic innego jak wizytówka firmy, która wyświetlana jest w Mapach Google. Jest to niezbędny element każdej firmy działającej lokalnie, która chce dotrzeć do nowych Klientów i byciu liderem w swoim regionie.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie ogólnie wiąże się z koniecznością ponoszenia większych nakładów pracy i wyższymi wydatkami na co małe firmy często nie mogą sobie pozwolić. W przypadku pozycjonowania lokalnego konkurencja zmniejsza się przeważnie do kilku lub kilkunastu przedsiębiorstw  w zależności od wielkości miasta i konkurencyjności danej branży. Dzięki temu małe, lokalne przedsiębiorstwa mogą zaistnieć w wynikach wyszukiwania na konkurencyjne frazy ponosząc stosunkowo niewielkie koszty. Oczywiście cennik pozycjonowania lokalnego zależy od konkretnej branży oraz lokalizacji, dlatego tez do każdej wyceny podchodzimy indywidualnie.

Pozycjonowanie lokalne – wybierz miasto

 

      Skontaktuj się z nami

      Administratorem danych osobowych jest Project-Pro Sp. z o.o.. Dane wpisane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie.

      • Zadzwoń do mnie teraz
      Dziękujemy za kontakt. Wkrótce oddzwonimy.

      Podaj swój numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie

      b
      c