Pozycjonowanie lokalne (pozycjonowanie regionalne) to zespół działań zarówno onsite jak i offsite mających na celu wypromowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google na określone słowa kluczowe związane z określona lokalizacją tj. miasta lub dzielnicy ( w przypadku dużych miast). Sam proces pozycjonowania lokalnego ma wiele części wspólnych z klasycznym pozycjonowaniem, jednak występuje kila elementów oraz działań, które się różnią.
78%
użytkowników
poszukujących
lokalnych usług w
późniejszym czasie
dokonało zakupu
56%
badanych w trakcie
podróży szukało
w internecie
lokalnych usług
86%
użytkowników smartfonów
i tabletów wykonuje
wyszukiwania fraz
związanych z lokalnymi
biznesami
Pozycjonowanie lokalne kładzie większy nacisk na optymalizację stron internetowych pod wyniki wyszukiwania dla klientów z konkretnego miasta, regionu czy województwa, w którym zlokalizowana jest siedziba firmy itp. Tak jak w klasycznym pozycjonowaniu konieczna m.in. jest:
Pozycjonowanie lokalne w SEO jest dobrym mechanizmem dla wszystkich przedsiębiorstw. Jednak małe firmy mają większą szansę na przebicie się wśród panującej konkurencji. Lokalne SEO może być prowadzone zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw usługowych, produkcyjnych i handlowych działających na terenie danego miasta bądź regionu jak również firm posiadających wiele oddziałów na terenie całego kraju. Są to np. fryzjerzy, kosmetyczki, zegarmistrze, małe sklepy osiedlowe, małe bary, mechanicy, stolarze, murarze, restauracje itp. Branża, w której działa firma nie ma w zasadzie znaczenia. Ważne jest spełnienie jednego warunku jakim jest posiadanie fizycznej lokalizacji i regularnie przyjmowanie w niej klientów. Śmiało można stwierdzić, że dla firm, które działają na ograniczonym terenie pozycjonowanie lokalne będzie najlepszym możliwym rozwiązanie.
Poniżej przedstawiamy screen na którym widać, że wyszukiwarka Google zwraca inne wyniki dla frazy "stomatolog", a inne dla frazy "stomatolog rzeszów". Użytkownik wpisując frazę wraz z lokalizacją otrzymuje wyniki wyłącznie z interesującymi go stronami z danej lokalizacji.
Jak widać różnice w wynikach wyszukiwania są duże stąd też wpisywanie ogólnych haseł nie zdaje egzaminu ( nie przekłada się na ruch na stronie). Jeszcze przez długi czas użytkownicy wyszukiwarki Google w celu szybkiego dotarcia do informacji będą wpisywali szczegółowe zapytania.
Warto jednak dodać, że zastosowanie strategii lokalnego SEO wcale nie wyklucza działań globalnych. Strategia ta uzupełni o pewne elementy działania w zakresie tradycyjnego pozycjonowania. Oba typy działań warto prowadzić równolegle zwłaszcza w przypadku dużych firm z wieloma oddziałami zlokalizowanymi na terenie całego kraju.
Pozycjonowanie lokalne zwiększa nie tylko ruch na stronie, ale znacznie podnosi sprzedaż. Jak pokazują wszystkie statystki aż 78% użytkowników korzystających z wyszukiwania lokalnego zrobiło zakupy, lub zamówiło usługę oferowaną przez daną firmę.
W ogólnopolskich wynikach wyszukiwania konkurują ze sobą setki firm. Nic więc dziwnego bo w każdym mieście działa po kilkanaście restauracji, biur nieruchomości czy weterynarzy. A 86% użytkowników wykonuje wyszukiwania fraz związanych z lokalnie prowadzonymi biznesami.
Przyciąganie klientów korzystających z usług mobilnych, np. jeśli dana osoba na co dzień nie mieszka w Rzeszowie a szuka adresu jakiegoś sklepu w tym mieście, to na jej liście wyników pojawi się sporo linków przenoszących do stron, które korzystają z pozycjonowania lokalnego. Google prezentuje osobom korzystającym z urządzeń mobilnych wyniki ściśle dostosowane do ich lokalizacji. Wyniki te ustalane są przez wyszukiwarkę niezależnie od tego czy poszukiwana fraza kluczowa zawiera nazwę miejscowości czy nie. Przykładowo, gdy szukamy stomatologa w Rzeszowie to Google sugeruje nam gabinety z tego miasta ale pod warunkiem ze użytkownik ustawi w urządzeniu usługę lokalizacji. Użytkowników smartfonów i tabletów stale przybywa a ludzie poszukują usług będąc „w podróży” Jest to z pewnością obiecujący trend, którego w żaden sposób nie można lekceważyć. Szacuje się że 56% badanych właśnie podczas podróży dokonało jakiegoś zakupu.
Katalogi firm
- powinny być to lokalne lub branżowe katalogi, pozwalające na dokładne sprecyzowanie do jakiej niższy kwalifikuje się nasz biznes,Blogi zewnętrzne
- podobnie jak w przypadku katalogów, największą wartość i moc mają blogi branżowe i lokalne. Możemy zarówno komentować wpisy jako specjalista lub przy współpracy z autorem bloga zamieszczać własne wpisy z linkiem prowadzącym do naszej strony,Fora internetowe
- również i w tym przypadku najlepiej sprawdza się fora regionalne albo branżowe. Warto udzielać porad innym użytkownikom i tym samym budować zaufanie marki.,Blogi wewnętrzne
- jest to bardzo ważny element pozwalający pozyskać duży ruch na stronie. Specjalistyczne treści, porady zamieszczone na naszej stronie internetowej zwiększaj zaufanie Klientów do naszej firmy, zwiększają zainteresowanie naszymi usługami, a co za tym idzie przekładają się na większa ilość Klientów,Google Moja Firma
- jest to nic innego jak wizytówka firmy, która wyświetlana jest w Mapach Google. Jest to niezbędny element każdej firmy działającej lokalnie, która chce dotrzeć do nowych Klientów i byciu liderem w swoim regionie.Pozycjonowanie ogólnie wiąże się z koniecznością ponoszenia większych nakładów pracy i wyższymi wydatkami na co małe firmy często nie mogą sobie pozwolić. W przypadku pozycjonowania lokalnego konkurencja zmniejsza się przeważnie do kilku lub kilkunastu przedsiębiorstw w zależności od wielkości miasta i konkurencyjności danej branży. Dzięki temu małe, lokalne przedsiębiorstwa mogą zaistnieć w wynikach wyszukiwania na konkurencyjne frazy ponosząc stosunkowo niewielkie koszty. Oczywiście cennik pozycjonowania lokalnego zależy od konkretnej branży oraz lokalizacji, dlatego tez do każdej wyceny podchodzimy indywidualnie.
Zadowolenie Klienta jest dla nas najważniejsze, dlatego też dokładamy wszelkich starań, by jakość oferowanych przez naszą firmę usług była na najwyższym poziomie. Wiele firm nie tylko z podkarpacia ale również z innych regionów naszego kraju zaufało naszemu wieloletniemu doświadczeniu – mamy nadzieję, że Państwa firma dołączy do grona naszych zadowolonych Klientów.
Lat doświadczenia
Zrealizowanych projektów
Zadowolonych klientów