Pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie long tail

Użytkownicy chcąc znaleźć konkretny produkt lub usługę coraz częściej wpisują w wyszukiwarkę Google coraz dłuższe, bardziej sprecyzowane frazy. Nie chcą tracić cennego czasu na szukanie informacji o produktach czy też usługach podobnych, wolą od razu znaleźć to czego potrzebują. W związku z powyższym konieczne jest promowanie strony internetowej duża ilością fraz kluczowych, które dokładnie opiszą oferowaną usługę czy też produkt. Tego typu pozycjonowanie nazywamy pozycjonowaniem long tail czyli tzw. pozycjonowanie długiego ogona lub pozycjonowanie szerokie.

Czym jest pozycjonowanie  long tail (długiego ogona)?

Pozycjonowanie szerokie (long tail) jest to jeden ze sposobów na promowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google. Polega ono na pozycjonowaniu dużej ilości bardziej szczegółowych słów kluczowych gwarantujących ruch na stronie.  Frazy te choć są mniej konkurencyjne i rzadziej wyszukiwane to nie są mniej wartościowe od fraz ogólnych. Generowany przez frazy ruch na stronie charakteryzuje się wysoką jakością i konwersją. Dobre pozycjonowanie szerokie (long tail) daje użytkownikowi szybką i konkretną odpowiedź na jego potrzeby.

Dla kogo pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie jest obecnie najszybszym sposobem dającym długotrwałe efekty w postaci wysokiej pozycji strony internetowej na dużą ilość fraz w wyszukiwarce Google. Należy jednak pamiętać, że strategia long tail nie jest działaniem, które da się zrealizować w każdym przypadku. Zatem kto powinien zainteresować się pozycjonowanie szerokim? Odpowiedź jest prosta. Strategią tą powinny zainteresować się przede wszystkim firmy posiadające duże portale o rozbudowanej architekturze informacji oraz sklepy internetowa posiadające duża ilość produktów. Osoby posiadające tzw. strony wizytówki powinny skupić się na pozycjonowaniu lokalnym lub ogólnym.

Zalety pozycjonowania szerokiego

Pozycjonowanie long tail jest świetny sposobem na pozyskanie dużego ruchu z wyszukiwarki Google. Jak już pisaliśmy wyżej jest to zwykle ruch wysokiej jakości, który łatwo konwertuje w Klientów. Użytkownicy wchodzący na naszą stronę internetową po wpisanie szczegółowego zapytania w wyszukiwarce Google w większości przypadków są zdecydowani na zakup danego produktu lub skorzystanie z danej usługi. Poniżej przedstawiamy inne zalety pozycjonowania szerokiego:

- Niższy koszt pozycjonowania – im fraza jest bardziej ogólna i konkurencyjna, tym większe nakłady finansowe i czasowe trzeba poświęcić, aby osiągnąć wysokie pozycje.

- Ruch wysokiej jakości – ruch jaki generują frazy z długiego ogona, jest na swój sposób specyficzny, ponieważ dotyczy on użytkowników, którzy szukają konkretnych potrzeba. Osoba ta po trafieniu na stronę jest bardziej skłonna do dokonania konwersji aniżeli osoba szukająca fraz ogólnych.

- Pozytywny wpływ na frazy ogólne – odpowiednio przeprowadzana strategia pozycjonowania szerokiego wpływa pozytywnie na frazy ogólne. W efekcie skupiając się na frazach szczegółowych mamy szansę pojawić się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google na frazy ogólne.

- Rosnąca liczba odwiedzin na stronie -  skupiając się na pozycjonowaniu fraz szczegółowych, który może być setki, a nawet tysiące możemy liczyć na ciągle rosnący ruch na stronie. Co więcej frazy szczegółowe tj. mniej konkurencyjne są mniej podatne na zmiany w algorytmach Google.

- Szybsze efekty – w porównaniu do pozycjonowania na frazy ogólne, pozycjonowanie długiego ogona przynosi znacznie szybsze efekty. Pierwsze efekty powinny być widoczne zaledwie po kilku tygodniach, z kolei znaczący wzrost odwiedzin na stronie z wyszukiwarki będzie widoczny po dłuższym czasie.

Ile kosztuje pozycjonowanie long tail?

Podsumowując pozycjonowanie szerokie jest bardzo skutecznym sposobem aby dotrzeć do konkretnej grupy Klientów ze swoimi usługami lub produktami. Mimo iż pierwsze efekty pozycjonowania long tail są szybko widoczne to działania jakie należy przeprowadzić aby sukcesywnie zdobywać nowy ruch na stronę wymagają sporego nakładu pracy oraz czasu. Niestety nie ma możliwości podania jednoznacznie cennika pozycjonowania szerokiego, ponieważ na jego koszt składa się: zakres wykonywanych usług oraz przeprowadzenie audytu.

    Skontaktuj się z nami

    Administratorem danych osobowych jest Project-Pro Sp. z o.o.. Dane wpisane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie.

    • Zadzwoń do mnie teraz
    Dziękujemy za kontakt. Wkrótce oddzwonimy.

    Podaj swój numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie

    b
    c