Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Liczba osób, które dokonują zakupów za pośrednictwem internetu z roku na rok wzrasta, dając tym samym ogromny potencjał dla e-biznesów. Robienie zakupów w sieci jest wygodne, prostsze, mniej czasochłonne i co no najważniejsze tańsze niż w tradycyjnych stacjonarnych sklepach. W efekcie coraz więcej właścicieli firm decyduje się na stworzenie sklepu internetowego. Niestety bardzo duża część z nich startując ze swoim sklepem internetowym jest przekonanych, że uruchomienie sklepu jest zwieńczeniem prac i rozpoczęciem zarabiania pieniędzy. Niestety rzeczywistość nie jest tak kolorowa, a kluczem do sukcesu jest odpowiedni marketing gwarantujący ruch na stronie, który z kolei przekłada się na sprzedaż produktów.

Pozycjonowanie sklepu internetowego - co należy wiedzieć?

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, to proces bardzo złożony i czasochłonny. Same metody pozycjonowania sklepów internetowych są identyczne, jak te wykorzystywane przy stronach firmowych z tą różnicą, że sklepy internetowe charakteryzują się bardziej rozbudowaną strukturą kategorii oraz ilością podstron produktowych. W efekcie optymalizacja sklepu i jego pozycjonowanie obejmuje nie kilka, a setek czy nawet tysięcy pojedynczych podstron. W większości przypadków pierwsze wyniki pojawiają się dopiero po kilku miesiącach.

Zalety pozycjonowania sklepu internetowego

Poniżej przedstawiamy zalety pozycjonowania sklepu internetowego, należy jednak pamiętać że są one widoczne przy długotrwałej strategii, która wprowadzana jest w życie. Pozycjonowanie wymaga czasu, dlatego nie można oczekiwać szybkich efektów.

  •  wzrost ruchu na sklepie  – to jedna z najważniejszych korzyści jakie daje pozycjonowanie. Sukcesywnie wrastający ruch na stronie przekłada się na możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych Klientów, a to z kolei przekłada się na zwiększenie konwersji oraz sprzedaży oferowanych produktów.
  • wzrost widoczności serwisu, nie tylko na frazy kluczowe  - odpowiednia optymalizacja, unikalne treści oraz dobrze przeprowadzony link building przekładają się na wysokie pozycje fraz nie tylko tych kluczowych ale także na frazy z tzw. długiego ogona. Są to zapytania doprecyzowane, które choć rzadziej są wpisywane przez użytkowników to mają większą konwersję.
  • większa rozpoznawalność marki – pojawienie się naszej domeny wysoko w wynikach wyszukiwania na wiele fraz, w znacznym stopniu zwiększa rozpoznawalność marki wśród internautów. Przeszło 90% użytkowników jest zdania, że strony internetowe, które znajdują się w top10 wyszukiwarki są lepsze od konkurencji.
  • rozwój biznesu – pozycjonowanie to bardzo dobry sposób na rozwój biznesu, ponieważ odpowiednio przeprowadzone sprawia, że z naszymi produktami możemy dotrzeć do Klientów nie tylko z lokalnego „podwórka” ale również do osób z całego świata.
     

Blog – klucz do sukcesu sklepu internetowego

Właściciele sklepów bardzo często zadają sobie pytanie czy warto prowadzić bloga dla sklepu internetowego? Odpowiedź jest prosta TAK i to zdecydowanie TAK. Blog jest to niezbędna inwestycja, która pozwala na rozszerzenia zaplecza słów kluczowych, na jakie jest pozycjonowana strona. Co więcej dobrze prowadzony blog z ciekawymi i wartościowymi artykułami  oprócz wzbudzenia zaufania u użytkownika może sprawić, że po jego przeczytaniu użytkownik przekona się do zakupu produktów. Dlatego też ważne jest świadome wybieranie produktów, które chcemy opisać na swoim blogu.

Koszty pozycjonowania sklepu

Koszty pozycjonowania sklepu internetowego są uzależnione od takich czynników jak: branża, wielkość sklepu, konkurencyjność, wiek domeny, oraz jakie możliwości daje system CMS na którym postawiony jest sklep. Wymienione wyżej czynniki powodują, że dla każdego Klienta przygotowujemy indywidualną wycenę, którą poprzedza wstępna analiza serwisu.

W przypadku sklepów internetowych oferujemy trzy modele rozliczeń:

  • Abonament – stała opłata abonamentowa pobierana co miesiąc za wykonaną pracę.
  • Abonament + rozliczenie za ruch – stała opłata abonamentowa pobierana co miesiąc wraz z opłatą naliczaną w zależności od ruchu organicznego wygenerowanego przez podjęte działania SEO. W umowie określona jest stawka za jedną sesję i jest ona niezmienna przez okres trwania umowy.
  • Abonament + procent od sprzedaży - stała opłata abonamentowa pobierana co miesiąc wraz z opłatą naliczaną w zależności od wielkości sprzedaży w danym miesiącu. W umowie określona jest prowizja od sprzedaży produktów.

 

 

 

 

 

 

    Skontaktuj się z nami

    Administratorem danych osobowych jest Project-Pro Sp. z o.o.. Dane wpisane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie.

    • Zadzwoń do mnie teraz
    Dziękujemy za kontakt. Wkrótce oddzwonimy.

    Podaj swój numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie

    b
    c