Zakładka "Zakupy" w polskiej wyszukiwarce Google

Data dodania: 2016/09/19 13:34

 

Już dziś Polacy mogą korzystać z nowego narzędzia Google. Czy będzie to przełom w robieniu zakupów przez Internet i czy będzie zagrożeniem dla słynnych porównywarek ?

W polskiej wersji wyszukiwarki Google pojawiła się innowacja jaką jest zakładka „zakupy”. Jest to ukłon Google w kierunku osób, które chętniej robią zakupy przez Internet niż tradycyjnie. Nowa funkcjonalność działa już z powodzeniem w USA, UK, Niemczech, a nawet Czechach. Dzięki nowej funkcjonalności użytkownicy mogą wyszukiwać interesujące oferty z poziomu wyników wyszukiwania. Ma się to przyczynić do skrócenia wyszukiwania interesujących rzeczy, które chcą kupić internauci, a prezentowane treści zaciągnięte są z „porównywarki cen”. Aby wejść w opcję zakupową należy po prostu kliknąć w zakładkę „zakupy” w menu  a następnie wpisać w wyszukiwarkę interesujący nas produkt. 

Jak działają „zakupy na skróty”?

Zasada działania Google Zakupy jest prosta, polega na tym, że sprzedawcy udostępniają informacje o swoim asortymencie, a Google łączy te dane z potrzebami klientów. Użytkownicy wyszukiwarki po wpisaniu poszukiwanego przez siebie towaru, np. „bluza sportowa nike” otrzymują reklamy drukarek oferowanych przez różne sklepy internetowe. Zasady wyświetlania się reklam są takie same jak w przypadku reklamy linków sponsorowanych czyli ten, kto zapłaci więcej za kliknięcie, wyświetla się wyżej. Niestety polska wersja nie ma jeszcze wszystkich funkcjonalności jak w innych krajach. W USA przykładowo możemy sobie obejrzeć produkt z każdej strony, dzięki prezentacji produktu w 360 stopni, sprawdzić rzetelność danego sprzedawcy, skorzystać z promocji handlowych, czy też skorzystać z katalogów produktów gdzie jest możliwość dodania swojej oferty produktów. Zapewne kiedyś takie funkcjonalności pojawią się także i w Polsce.

Zalety Google zakupy

Przeglądając wyświetlone oferty można sobie wybrać zakres cenowy produktów, preferowanego sprzedawcę i tradycyjnie sortowanie cen. Po wpisaniu w wyszukiwarkę pojawiają się wszystkie oferty przytaczanych wcześniej drukarek cyfrowych, których reklamy są sponsorowane przez sprzedających. Wygląda to jak w większości typowych porównywarek, m.in. Ceneo.pl, Skapiec.pl, Nokaut.pl.  Warto też dodać, że pośród wyników wyszukiwania w „Google Zakupy” oferty tych serwisów także są wyświetlane, co oznacza że prowadzą oni kampanie zakupowe w AdWords. Teraz możemy tylko czekać kiedy nowa funkcjonalność Google zacznie rywalizować z porównywarkami już istniejącymi na rynku.

Wady nowej funkcjonalności

Wadą nowej funkcjonalności jest fakt, że podczas wyszukiwania dostajemy propozycje produktów których sprzedawcy prowadzą kampanie reklamowe, więc część internautów będzie jednak mimo wszystko szukała na swoją rękę korzystniejszych ofert.  Wiąże się to z tym, że nie wszystkie produkty będzie można w ten sposób znaleźć. Jest to związane oczywiście z reklamą, na którą nie każdego stać. W związku z tym niekoniecznie zaprezentowana oferta może będzie najkorzystniejszą oferta w sieci. Tylko średnie i duże sklepy będą w stanie angażować się w tego typu kampanię reklamową.

Wstecz

Zaufali nam

Nasze wieloletnie doświadczenie oraz zdobyta wiedza pozwalają na efektywne wspieranie naszych Klientów w działaniach biznesowych.