Zalety posiadania strony firmowej na Facebooku

07/06/2022

Fanpage to nie chwilowa moda, lecz obecnie standard w marketingu internetowym. Jakie są więc zalety jego prowadzenia?

Najpopularniejsze artykuły

Obecność firmy w mediach społecznościowych pozwala lepiej poznać potrzeby potencjalnych klientów i optymalniej dopasować ofertę. Założenie profilu na Facebooku jest doskonałym sposobem na promocję. Firmowy fanpage pozwala w szybki sposób zaprezentować ofertę firmową osobom, które w inny sposób nigdy nie miałyby szansy jej poznać.

Aby fanpage był atrakcyjny dla klientów i przynosił jakieś korzyści, konieczna jest sumienność, systematyczność i aktualizowanie go o nowe treści. Na szczęście można zlecić to profesjonalnym agencjom, które rzetelnie się tym zajmą i pozwolą w pełni wykorzystać potencjał Facebook ’a. Jakie są więc zalety prowadzenia firmowego fanpage’a?

Budowanie pozytywnego wizerunku w sieci

Facebook daje możliwość pokazania się od mniej formalnej strony bardziej przyjaznej dla klienta. Pozwala na zmniejszenie dystansu pomiędzy nim, a użytkownikiem. Osoby korzystające z portali społecznościowych spodziewają się luźniejszego kontaktu, więc należy wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Jeżeli pokazuje się swoją markę jako otwartą i życzliwą klientowi, to zyskuje się tym zaufanie i sympatię. Nie należy obawiać się, że zmniejszanie dystansu może zostać odebrane jako spadek profesjonalizmu. Facebook pozwala znaleźć złoty środek, który będzie przedstawiał firmę w odpowiednim świetle.

Możliwość spersonalizowania promocji

Facebook dysponuje wieloma informacjami na temat użytkowników. Są one udostępniane w celu tworzenia jak najlepiej dopasowanych reklam. Dane takie jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zawód itp. dają możliwość wyodrębnienia grup docelowych, do których można trafić ze swoją ofertą. Dzięki temu ma się pewność, że reklama firmy na Facebooku trafia nie do przypadkowych odbiorów, a jedynie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane danym produktem. Korzystając z Facebooka jako narzędzie reklamy, posiada się kontrolę nad tym, kto zobaczy daną reklamę. Dodatkowo można sprawdzić, do kogo reklama dotarła już do tej pory, jakie były jej efekty i zmieniać dowolnie parametry w poszukiwaniu optymalnego rozwiązania. Fanpage jest skuteczniejszy i łatwiej zmierzyć jego efekty niż w tradycyjnym marketingu.

Zapewnia stały kontakt

Dzięki fanpage’owi firma ma możliwość bezpośredniego i stałego kontaktu ze wszystkimi zainteresowanymi. Odpowiedzi na pytania zadane na fanpage ’u są udzielane szybciej a tym samym są one bardziej satysfakcjonujące dla adresata niż niekiedy wielogodzinne oczekiwanie na maila z biura obsługi klienta. Szybka reakcja liczy się jeszcze bardziej, gdy mamy do czynienia z opiniami wystawianymi w formie postów. Fani, którzy zostawiają na fanpage ‘u wyrazy zadowolenia z produktów czy usług, oczekują informacji zwrotnej. Jeśli napiszą, to dobrze jest za to podziękować bo wszelkie opinie są przecież niezwykle cenną informacją.

Miejsce reklamy i sprzedaży

Za pomocą fanpage można reklamować swoją stronę internetową i przekierowywać na nią ruch z Facebooka. Pierwszą formą reklamy na Facebooku jest skorzystanie z płatnej reklamy. Drugi sposób to tworzenie angażujących postów, które mają na celu zachęcenie użytkowników do przejścia na stronę i zrobienia zakupów. Dobrym rozwiązaniem są też różne bonusy dla fanów profilu. Są to konkursy, kody rabatowe, gratisy dodawane do zakupów itp. Za pomocą Facebooka można sprzedawać też bezpośrednio, gdyż firma na Facebooku może założyć sklep, w którym będą dostępne wybrane przez nią produkty. Sklep ten może posiadać wszystkie funkcje jakie ma sklep internetowy, co oznacza wygodne i szybkie zakupy. Nie trzeba więc przechodzić na inną stronę, zakładać konta czy logować się do systemu. Jest to doceniane przez osoby, dla których zakupy przez Internet to szybkość i prostota. Rozwiązania takie sprzyjają też podejmowaniu spontanicznych decyzji zakupowych.

Możliwość dobrego poznania rynku

Odpowiednio prowadzona strona firmowa pozwala na bieżąco monitorować potrzeby rynku i wyciągać wnioski. Takie możliwości daje usługa „statystyki strony”, która bezpłatnie zapewnia szczegółowe informacje na temat popularności strony i poszczególnych postów. Dzięki tej usłudze można sprawdzić liczebność, czas odwiedzin, a także grupę docelową, do której trafia dany przekaz. Usługa ta umożliwia także monitorowanie ruchu na stronie, sprawdzanie, które posty publikowane za pośrednictwem Facebooka są dla klientów najatrakcyjniejsze, jak również ocenić wiek, płeć czy lokalizację osób, które reagują na konkretną ofertę.

Podsumowując, firmowa strona na Facebooku pomaga przede wszystkim w budowaniu rozpoznawalności marki. Należy tylko pamiętać o tym, że obecności na Facebooku nie da się prowadzić intuicyjnie, dorywczo, bez regularnego zbierania informacji zwrotnych. Dobrze jest mieć świadomość, że Fanpage nie zapewni sukcesu z dnia na dzień. Dołączenie do Facebooka jest wprawdzie darmowe, ale osiągnięcie stałego wzrostu wymaga nakładu pieniędzy. Jednak łatwo dojść do wniosku, że firma obecna na Facebooku zyskuje przewagę nad konkurencją na wielu płaszczyznach.

Podziel się tym artykułem z innymi!

wstecz

Zapisz się na nasz

NEWSLETTER

Tworzymy strony internetowe dopasowane do wszystkich urządzeń mobilnych.

Pokaż więcej

Administratorem danych osobowych zawartych w zgłoszeniu jest

Pokaż więcej

Zadzwoń lub napisz do nas!

Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów

Wyślij zapytanie